Dato og tid.

Land som besøker meg i dag.

søndag 8. mars 2009

VÅRTEGN! Sign of spring!


Jippi! I dag så jeg den for første gang i år! STÆREN er kommet!
Sturnus vulgaris på latin, så jeg på nettet. Bildet er også derfra.
Jeg husker helt fra min barndom at vi tittet etter denne gjesten.
Som oftest så vi den på fjøstaket først. Det var alltid et hyggelig syn.
Det er sikkert mange plasser den er kommet tidligere. Kanskje har den vært her også
noen dager, men det var først i dag jeg så den.
Det blir vår i år også, folkens!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det er så koselig når dei aller første vårteikna begynner å dukke opp:0)
Hos oss er nesten all snøen vekke no, og vi er verkeleg klare for å helse våren velkommen....
Klem

Fjordheim sa...

det er så godt når de først vårtegnene kommer. Her har det snødd i flere dager, ikke tegn til verken trekkfugler eller blomster nei. Men det kommer nok her også etterhvert. Har tatt inne plommekvister, eller min kjære har tatt inn plommekvister. Håper jeg får blomst på de.
Ønsker deg ei riktig god uke :)

eba sa...

Så herlig med vårtegn! :) Våren er en skjønn tid.... <3

Turid sa...

Så herlig!
Våren er min favorittårstid!

Anonym sa...

God søndagskveld til deg :) Mitt uklare innlegg kom sånn på skeiva for meg. Jeg hadde faktisk tenkt å ta bilder imorgen ettermiddag på vei hjem fra jobben. Men så kom jeg på disse snøklokkene mine da. Den ene...det er bare den :)
Gleder meg til å se andres bidrag. Du er vel med??? :)

Orlaug sa...

Å ja, då er det verkeleg vår...når staren kjem.
Har ikkje sett den endå, her.
Ei god veke til deg!


Powered By Blogger
VELKOMMEN TIL MIN BLOGG. TAKK FOR AT DU SER INNOM.
VELCOME TO MY BLOG! THANK YOU FOR VISITING ME!