Dato og tid.

Land som besøker meg i dag.

onsdag 30. juli 2008

Enda mer fra stabburet. Again more from the outhouse.


Her viser en av brødrene mine en gammel
bismer som vi fant. Det er en gammel vekt.
This thing is a kind of scale, from old days.
It isn't in use no more.

En gammel krølltang, som ble varmet på ovnen
før bruk. With this thing they could curle their
hair in "good old days". It was warmed up on
the owen. It isn't electric.

En spesiell saks, som jeg ikke vet hva ble brukt
til. Legg merke til skruen på håndtaket og kløften
foran på begge sider.
A kind of scissors, but it is special. I don't know
what it was used to.

Den gamle hjulvispen. Det var før kjøkkenmaskinens
tid.
A kind of blenders. It was used by hand, it was
not electric. It was used to make f.ex. whipped cream.

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Her var det en del kjente ting.Besteforeldrene mine hadde alt så nær som krølltanga,men jeg så en sånn på min mors nabogård en gang.Og en sånn hjulvisp har faktisk Pernille(Pernilles ting og tang)på hytta si.Jeg har hjulvisp i campingvogna,men den kan man ikke skru fast i bordet.Artig å se sånne gamle ting.Ønsker deg fine dager,klem fra meg!

Donna sa...

I Love these!! My Mother had several of these items!! Happy night sweetie!!hughugs

eba sa...

Oj, så utrolig mye gøy du hadde her! Det må være så artig å gå på skattejakt som dere har gjort! Massevis av kjempeflotte ting!!!
Så gøy å se kortene her i bloggen din, nå kan også jeg legge dem ut ;) Gratulerer med den flotte "premien" du vant, skikkelig flott, altså!

god helg!
*klem*

eba sa...

hehe tror ikke jeg blir så berømt akkurat, de tar inn det meste av det som kommer inn ;) Man skal da fylle et blad med noe 6 x årlig ;)Fine roser øverst oppe her! :D

Unknown sa...

Her var det enda flere skatter!! Det er en stund siden jeg var innom fordi nettet vårt har vært nede!!
Flotte ting du har fått fra Berit T! gratulerer!!

Mimi sa...

these old tools and household items were very interesting...
thanks for sharing them with us...
a couple of them looked very familiar...


Powered By Blogger
VELKOMMEN TIL MIN BLOGG. TAKK FOR AT DU SER INNOM.
VELCOME TO MY BLOG! THANK YOU FOR VISITING ME!