Dato og tid.

Land som besøker meg i dag.

mandag 8. desember 2008

Krumkaker.


I dag har jeg laget krumkaker. For at ikke bildet skal bli helt likt det jeg satte
inn i fjor, velger jeg å vise bilde av kakene før de kom i boksen.
Oppskriften er veldig enkel. Jeg laget dobbel porsjon i dag, for jeg deler med min
mamma.
På enkel oppskrift er det 1 egg, 1 kopp sukker, 1 kopp hvetemel, 1 kopp potetmel,
1 kopp smeltet smør og 1 kopp vann.
Lag eggedosis, og bland i det øvrige. Men jeg anbefaler at dersom oppskriften dobles, så må ikke smørmengden dobles, for da blir det så mye fett og søl.

Today I have made this cakes. I don't know the english name. (Crumcakes?)
It was much, because I use to share with my mother.

14 kommentarer:

Turid sa...

Nam nam...dette så godt ut! Så flink du er!
Klem :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

nå har jeg både oppskriften og bilde av krumkakene dine, så jeg må bare si enda en gang: Tusen tusen takk. Jeg er spent på å prøve dette her!

Mormor sa...

Det så godt ut. Utrolig nok så har jeg også bakt krumkaker i dag, så det er for sent å prøve din oppskrift, men jeg har en gammel oppskrift jeg fikk av min mor for veldig lenge side, og de er ikke så verst de heller :-)

eie sa...

Tror jeg må prøve denne oppskriften jeg også.Kromkakene var veldig go de Lille meg.Takk skal du ha.
Kom over en tur i morgen er du snill.Sov godt.Skal prøve og gå jeg også nå.

Som dagene går sa...

Deilige krumkaker, de smakte godt til morraskaffen! Pleier også å steke krumkaker til jul og så blir det vel noen mørlefser også denne uka.
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Krumkaker er ein favoritt her i huset:0)
Dei siste fire åra har eg og tre venninner steikt krumkaker i lag, og det er utruleg koseleg...
Vi høyrer på julemusikk, drikk gløgg og skravla går. To steiker og to rullar, og så byttar vi på!!
Då får ein både godt samvær og gode kaker i boksane!!
Ynskjer deg ein fin tirsdag, klem

Anne-Berit sa...

Å,det så godt ut.Krumkaker er den eneste småkakesorten vi skal lage her i gården,og jeg sier vi,for krumkakene er det min mann som steker,jeg lager bare røra.Skal foresten lage risboller også,men de skal jo ikke stekes.Ellers har jeg laget noen storkaker,som ligger i frysen,og bare skal pyntes.Så nå er det bare brød og rundstykker igjen,pluss noe som heter rengakake,som er en spesialitet herfra Rana.
Håper du har det trivelig i adventen.

Turid sa...

Krumkaker må til, her hos mæ bakes det julebrød (ambrosius brød).
En god dag til deg!

Marie sa...

Mmmmmmm dette ser godt ut!

Donna sa...

They look delicious Sweetie!!!hughugs

eba sa...

Åh, krumkaker er en av favorittene mine! Men jeg har ikke krumkakejern, og har derfor aldri prøvd å lage dem. Disse såg deilige ut, altså! Vi har bakt julemanna, vi.... :)

-Mitt lille rede- sa...

Heia!
Tusen takk for koslig melding.
Så flink du har vært å bake. Krumkaker er så gode, og humlebol er enda bedre ;-)
Jeg har kjøpt inn så jeg skal bake colasnitter og sjokoladepepperkaker imorgen, har ikke lagd noe av det før, så det skal bli spennende.
Ha ei fin uke videre :-)

Anne-Berit sa...

Hei,det er noe til deg på bloggen min,bare kom å hent den!

-Mitt lille rede- sa...

Det ligger noe til deg på bloggen min :-)

Klem!


Powered By Blogger
VELKOMMEN TIL MIN BLOGG. TAKK FOR AT DU SER INNOM.
VELCOME TO MY BLOG! THANK YOU FOR VISITING ME!